TOP

5348 in Heesch (N-B.), Chantal van de Zandschulp

“Gisteren hebben we de collectie van Brand for Girls opgehaald en dat betekende vanochtend dat we 15 moeders voor de deur hadden. Dit merk wordt altijd meteen gekocht en er zijn nu al verschillende dingen uitverkocht: de blazertjes en rokjes bijvoorbeeld. Ook de stippenserie is erg in trek. De collectie van Brand for Girls draait om comfort en kwaliteit. Het beeld is vrij basic en de items zijn onderling goed te combineren. Daardoor wordt er veel op sets verkocht. Het rood in de collectie is nu vervangen door groen en oranje. Dat brengt weer net genoeg vernieuwing om goed verkocht te worden.

Afgelopen week is de verkoop van HOTitm er echt uitgesprongen. Dat merk is nieuw op de markt en ik ben de eerste winkel die dit label verkoopt. De pasvorm is goed en de prijs-kwaliteit is echt in verhouding, waardoor je weet dat er vaste klanten voor dit merk zullen ontstaan. Het leuke is dat je elke outfit naar je hand kunt zetten met de verwisselbare broches en accessoires.

Ook LKCR viel op in de verkoop. De pasvorm en de prijs-kwaliteitverhouding van dit merk kloppen en dat is op dit moment heel belangrijk voor de klant. Name It gaat ook altijd makkelijk in de verkoop. Het is een merk dat lekker draagbaar is naar school, maar tegelijk ook meer uitgewerkte items in de collectie heeft.”

Jongens
“De T-shirts van Funky XS springen eruit voor jongens. Soms denk ik wel eens dat er nog een goedlopend jongensmerk mist. Aan de andere kant twijfel ik of moeders voor hun jongens net zo los gaan als voor meiden. Je hoort zo vaak bijvoorbeeld dat een jeans niets mag kosten.”

Winterverkoop
De zomervakantie is voor ons niet echt een rustige periode geweest. De winterverkoop is  heerlijk op gang gekomen. Voor de winterjassen hebben we de eerste klanten al gehad. Nu is het wachten op het echt koude weer voor een nieuwe impuls in de doorverkoop.”