TOP

Bestseller: Bambooz in Eindhoven

Voor de rubriek Bestseller interviewt Bengels winkeliers over de gang van zaken in hun winkel. Deze week bellen we met Diana Pover, eigenaar van kinderkledingwinkel Bambooz in Eindhoven.

Het begon in de vorm van een webshop waarin Diana Pover haar liefde voor kleding, interieur en kinderen wilde bundelen. “Na een paar jaar in het onderwijs en 19 jaar in de reclame te hebben gewerkt, wilde ik zelfstandig aan de slag.” Het assortiment van Bambooz bestaat uit trendy, milieubewuste en fairtrade kinderkleding en -accessoires. En er is een stenen winkel bijgekomen.

Bewustzijn
“De markt die ik in ieder geval wil bedienen zijn de consumenten die in eerste instantie van hip en trendy houden en bewust in het leven staan. Hippe mama’s met kinderen tot 12 jaar waarvoor moeder aarde belangrijk is, die deze dan ook willen beschermen. Dit kan onder andere met ecologische en fairtrade producten. Deze groep mensen wordt volgens mij alleen maar groter.”

Groen
“De fysieke winkel ben ik ernaast gestart is om ook persoonlijk contact met de klant te hebben. Hierdoor leer ik veel meer wat mijn klanten willen en wat ze van de collectie vinden. En dit neem ik weer mee in het online gedeelte en tijdens inkopen. Plusminus een kwart van mijn klanten is echt op zoek naar groen. Ik merk dat een grote groep ecokleding koopt omdat ze niet alleen verantwoord, maar ook onderscheidend en vooruitstrevend in de ontwerpen zijn. Zo zie je dat de kinderen van internationale beroemdheden als Kim Kardashian of Jessica Simpson vaak gespot worden met merken als Bobo Choses of Mini & Maximus, die merken zitten ook in mijn collectie. In Nederland zetten steeds meer vip’s eco-kledinglijnen op, ze lopen er zelf ook in.”

Superhip
“Voor meiden loopt de Gena dress van Kidscase van 69,95 euro erg goed, voor jongens het
Froy & Dind party shirt van 43,50 euro. Deze kleding pas in het huidige tijdsbeeld, ze zijn ecologisch en toch superhip. Voor baby’s tot maat 98 zijn de bodysuits van Froy & Dind en Smafolk populair.”

Trends

“Urban, stoer en baggy worden het helemaal voor jongens in het lente/zomerseizoen 2015. Basic, of juist met lekker veel prints. Meiden zijn kleurrijk, ze dragen kleding met prints en basics met felle kleuren. Ik heb me ook heus weleens verkeken op een trend of product. Bijvoorbeeld een keer een met de hand gebreid jumpsuit van 46,25 euro. Dat was geen succes. Wat betreft de bijverkoop lopen
knuffels, slabbetjes, spuugdoekjes, beddengoed, wikkeldoeken, plaids, sloffen en laarzen goed. En de lifestyleproducten van Imps & Elfs.”

Social
“Wekelijks verstuur ik een nieuwbrief. Bambooz zit verder op Facebook waar we like- en winacties bedenken. We organiseren maandelijks een actie, werken samen met bloggers, adverteren op Flavourites, Hippez en Kindermodeblog.”