TOP

Bestseller Bengels: Flokkie & Co in Tessenderlo, België

Voor de rubriek Bestseller interviewt Bengels winkeliers over de gang van zaken in hun winkel. Deze week bellen we met Ann Nietvelt van Flokkie & Co in Tessenderlo, België. “De combinatie van duurdere en goedkopere merken blijkt een goede keuze.”

Deze week in Bestseller Bengels: een winkelier van over de grens. Ann Nietvelt is de eigenaar van Flokkie & Co in Tessenderlo, België. Flokkie & Co bestaat inmiddels uit een virtuele en een ‘bakstenen’ winkel waar zowel Nederlandse als Belgische merken worden verkocht. Ann Nietvelt: “We hebben voor ieders stijl en ieders budget iets in huis.”

Merkenpakketten

“Het zomerseizoen was voor ons top! Half vorig jaar hebben wij een winkel in het centrum van Tessenderlo overgenomen en de merkenpakketten van onze oude en nieuwe winkel samengevoegd. Dit is enorm succesvol”, vertelt Ann Nietvelt.

Smalle jeansmodellen

Als Bestseller heeft Ann een duidelijke koploper: “Voor de meiden was het top item wederom de jumpsuit. Zowel de lange als de korte modellen lopen als een speer. Het merk maakt dan niet eens veel meer uit, het is gewoon een enorm populair kledingstuk.”

Ook voor de jongens is er een bestseller: “De extra smalle jeansmodellen van Name It doen het echt fantastisch. Het hele voorjaar hebben die goed verkocht.”

Prijs-kwaliteitverhouding

“Qua merken blijft Someone Kids het uitstekend doen”, vertelt Ann, “Vooral de meisjescollecties zijn ontzettend populair. Dit komt door de goede prijs-kwaliteitverhouding.”

Helaas doen niet alle merken het zo goed: “We hadden echt meer verwacht van de verkoop van de babycollecties tot maat 86. Babyface heeft het, voor het tweede seizoen op rij, echt niet goed gedaan. Dit merk wordt dan ook uit ons merkenpakket gehaald.”

Prijzen combineren

Voor de klanten van Flokkie & Co is prijs een belangrijke factor:  “Daar speel ik dan ook graag op in door iets duurdere merken zoals Brian & Nephew te combineren met goedkopere merken zoals Someone Kids”, vertelt Ann. “Hierdoor kan de klant vaak toch zijn favoriete duurdere item kopen maar dan in combinatie met een goedkoper item.”

“Wij merken ook wel dat de aankopen meer gespreid over het seizoen gebeuren. Klanten kopen vaker kleinere hoeveelheden in plaats van een volledig nieuwe garderobe. “

Hulpmiddel

“Social media zijn een hulpmiddel in de verkoop,” stelt Ann. “Wij maken veel gebruik van Facebook, vooral om foto’s van de nieuwe collectie op te zetten. Daarnaast kondigen we ook acties of leuke nieuwtjes aan. In het begin van het seizoen wordt er toch wel bijna dagelijks een bericht gepost en hierop komt altijd wel een reactie.”