TOP

Bestseller Bengels: Kids Only in Almelo

Voor de rubriek Bestseller interviewt Bengels winkeliers over de gang van zaken in hun winkel. Deze week bellen we met Ingrid Geerts van Kids Only in Almelo: “Spijkerbroekbermuda’s verkopen goed.”

“Mijn best verkochte items zijn de spijkerbermuda’s voor jongens. Dat komt vooral door het mooie weer, dan is dit een populair kledingstuk. Ik heb geen hele grote winkel, dus ik verkoop bermuda’s van twee merken: Cars en Sturdy,” zo vertelt Ingrid Geerts van Kids Only in Almelo. “Cars is een merk dat het erg goed doet, maar Qapi en Lofff doen het ook goed. Ik denk dat dat vooral komt door de goede pasvorm en kwaliteit. De prijzen van deze merken vallen in het middensegment, dus dat is goed te betalen.”

Jurkjes

Jurkjes en leggings doen het goed: “Die kan je meteen al aan met een vestje en een legging, en in de zomer kan je ze door blijven dragen. Dat is een stuk voordeliger dan een shirt, broek en vest. Ik ben voor het komend seizoen het meest enthousiast over dit kledingstuk.”

Joggingstof

Minder goed lopen de lange spijkerbroeken voor meisjes: “wat ik zie is dat joggingstof de spijkerbroek overneemt. De broek blijft dan wel van spijker, maar dan van een iets elastischer stofje en is verkrijgbaar in verschillende kleuren. Door de stof zit dit beter,” aldus Ingrid. Om de verkoop van de broeken te stimuleren plaatst Ingrid meestal een advertentie op de Facebook-pagina van de winkel. “Dit is voor ons een van de beste manieren om acties te doen. Je ziet dat die acties vaak worden bekeken en dat het leidt tot meer aanloop in de winkel.”

Vaste klanten

Ingrid moet het vooral hebben van vaste klanten en mond-tot-mond reclame: “Dat werkt het best, want ik zit niet op een a-locatie. Via mond-tot-mond reclame horen ook mensen uit de dorpjes in de omgeving over mijn winkel. Maar de meeste vaste klanten komen uit zichzelf. Ik ken een groot deel van de klanten persoonlijk en bouw een band op met degenen die hier jaar in jaar uit komen. Dat komt doordat ik altijd zelf in de winkel sta.”