TOP

Bestseller Bengels: Met Muisjes in Elst

Voor de rubriek Bestseller interviewt Bengels winkeliers over de gang van zaken in hun winkel. Deze week bellen we met Helma Leenders van Met Muisjes in Elst. “De wintercollectie is al voor 25 procent verkocht.”

Met Muisjes in Elst is een babykledingzaak in Elst, waar ook zwangerschapskleding wordt verkocht. De kleding voor de kleintjes gaat tot en met maat 98. Helma Leenders runt de zaak samen met haar dochter Renske.

Comfortabel maar stoer

Bij Met Muisjes lopen de joggers erg goed: “Het pluspunt aan die broekjes is dat ze enorm comfortabel zijn, wat natuurlijk erg belangrijk is voor baby’s. Daarnaast zijn ze wel heel leuk en stoer. Vooral de bedrukte varianten gaan het dit seizoen goed doen denk ik.”

Noppies

“Tumble ’n Dry doet het nu al twee seizoenen erg goed. Daarnaast hebben we sinds kort het merk Noppies, wat ook erg populair blijkt te zijn bij onze klanten.” Vertelt Helma: “Er is op dit moment niets dat echt enorm teleurstelt. We zijn erg tevreden over het afgelopen seizoen.”

Flink ingekocht

Met Muisjes bestaat nu bijna drie jaar: “We hebben dit jaar meer ingekocht dan voorgaande jaren,” vertelt Helma. “Het was aan het eind van een seizoen vaak zo dat we toch te weinig bleken te hebben dus dit jaar hebben we flink ingekocht. Alleen als er een maat niet meer op voorraad is, bestellen we bij voor de klant.”

Wintercollectie

De winter is nog niet begonnen of de winterkleding vliegt al over de toonbank. Helma: “Van de wintercollectie hebben we zeker al zo’n 25 procent verkocht. Het loopt ontzettend goed de afgelopen maanden. Verrassend genoeg heeft het goede weer ook helemaal geen negatieve invloed gehad op de verkoop want we hebben het heel druk gehad.”

Klantenavond

Door de drukte in de winkel heeft Helma bijna geen tijd om haar eerste klantenavond te bedenken en op te zetten: “We wilden eigenlijk volgende week een klantenavond organiseren waar we mensen met een klantenkaart extra korting zouden geven. De collectie loopt alleen zo goed dat het zonde zou zijn nu al items af te gaan prijzen. Bovendien hebben we het zo druk gehad dat ik er nog niet eens precies over na heb kunnen denken hoe de avond eruit moet komen te zien.”, lacht Helma.

Verkoopstimulans

Facebook blijkt een goede verkoopstimulans, vertelt Helma: “Wanneer we iets van de nieuwe collectie tonen, merken we echt dat het artikel beter gaat lopen. We krijgen bijvoorbeeld mailtjes of we een artikel kunnen reserveren. Facebook gebruiken we dan ook erg veel, het is fijn om op die manier contact met je klanten te hebben en te behouden.”