TOP

Bestseller Bengels: Sjiek de Friemel in Hattem

Voor de rubriek Bestseller interviewt Bengels winkeliers over de gang van zaken in hun winkel. Deze week bellen we met Natalja Doornebal van Sjiek de Friemel in Hattem: “De korte broek was in januari al enorm populair.”

“Wij vragen altijd om heel vroeg te leveren want er zijn zo veel klanten die er echt vroeg bij zijn”, vertelt Natalja Doornebal van Sjiek de friemel in Hattem. In haar winkel waren in januari de korte broeken al goed verkocht: “De korte broek is echt een ongelooflijke bestseller. Merk of kleur maakt eigenlijk niets uit. Ze waren in januari en februari al megapopulair. Vooral Ninni Vi en Flo zijn merken die het erg goed doen.”

Het weer

Het weer heeft bij Natalja vrijwel geen invloed op de verkoop: “Nee, vorige week bijvoorbeeld was het supermooi weer en dan is het niet drukker dan anders. Ik dacht altijd dat het invloed heeft maar eigenlijk is dat niet zo. In januari en februari was het weer hartstikke druk terwijl dat niet echt warme maanden zijn geweest of maanden dat het echt goed winkelweer was.”

Klantenbinder

“Voor onze klanten hebben we een spaarkaartenactie. Bij elke 25 euro krijgt de klant een stempel. Als de spaarkaart vol is, bij 20 stempels (500 euro) krijgt de klant 25 euro korting. Verder hebben we niet echt een klantenactie. Alle klanten krijgen wel een beetje een “speciale behandeling”, een kopje koffie en zo. De kinderen mogen af en toe een cadeautje uitzoeken. Dat soort dingen houden je gebonden aan de klant”, zegt Natalja Doornebal.

Collectiebeeld

Op social media is de winkel ook actief, vertelt Natalja: “Vooral op Facebook doen we best veel. Daar zetten we bijvoorbeeld nieuwe collectiebeelden op of vertellen we wat we allemaal binnen hebben gekregen. Ook reageren we op vragen van klanten. Twitter hebben we wel maar daar zijn we wel een stuk minder actief.”

Enthousiaster

Over de verkoop van de laatste tijd is Natalja erg tevreden: “Mensen worden echt weer wat enthousiaster. Het is natuurlijk lange tijd best moeilijk geweest vanwege de economische crisis maar ik merk echt dat we weer meer verkopen. Ook lijken mensen weer meer zin te krijgen in winkelen.”