TOP

Bestseller kindermode: HIP fashion for kids in Alphen aan den Rijn

Voor de rubriek Bestseller interviewt Bengels winkeliers over de gang van zaken in hun winkel. Deze week bellen we met Jean-Paul Dalhuizen van HIP fashion for kids in Alphen aan den Rijn: “We lopen zelfs voor op vorig jaar.”

Jean-Paul, mede-eigenaar van HIP fashion for kids, merkt dat de mensen weer zin krijgen in het voorjaar en nieuwe outfits. Ondanks dat er nog weinig zon dagen zijn geweest. De echt hoog zomer items, waaronder de korte broeken verkopen nu dus nog niet zo goed. Maar het seizoen moet dan ook nog beginnen. Verder ben ik dik tevreden. We lopen zelfs voor op vorig jaar.

Jurkjes, denim en kleur

Voor de meisjes lopen de jurkjes van Flo, Topitm, Someone en Name it nu heel erg goed. Voor de jongens wordt er momenteel veel denim verkocht, onder andere de jogjeans van Petrol, Retour, Cars en Name-it.

“Qua merken doen Name it, Retour, Flo, Nik & Nik, Cars en Petrol het heel goed. Flo wordt goed verkocht omdat we de enige kinderkledingwinkel zijn in Alphen aan den Rijn die dit merk verkoopt. Verder loopt Nik & Nik nu heel goed omdat het echt een hype is en Petrol omdat het stoer is voor zowel de jongens als de meisjes.”

Het kleurenpallet bestaat uit felle kleuren, voor zowel de jongens als de meisjes. “Je ziet veel neon en koraal. Maar ook grijze denims hebben we in de winkel liggen.”

“In het baby segment worden de merken Name it, Flo en Moodstreet verkocht. Binnenkort komt daar ook nog Beebielove bij.”

Facebook als promotiekanaal

Om de winkel te promoten maakt HIP fashion for kids onder andere gebruik van social media en de webshop. “We zijn actief op Facebook en sinds kort ook op Instagram. Verder gebruiken we de webshop ook als promotiekanaal omdat mensen daar kunnen zien wat we aanbieden. Mensen kunnen zich daar ook aanmelden voor ons klantensysteem. Bij elke aankoop krijgen ze punten en bij 300 punten krijg je 5 procent van je aankoopbedrag terug.”

“Op Facebook plaatsen we sfeerfoto’s van de merken of items die we net binnen hebben of maken we winacties bekend. Afgelopen week hebben we een actie gehad waarmee mensen een jeans van Name it voor boys konden winnen. Zo’n actie krijgt dan veel likes en reacties.”

Online adverteren werkt zeker geeft Jean-Paul aan. “Op social media wordt veel gereageerd en het is snel. We adverteren niet in kranten want dat vinden we te duur. Voor hetzelfde bedrag kan je veel vaker iets op Facebook promoten.”

Webshop

“Mensen die in Alphen aan den Rijn wonen kunnen in de webshop zien wat er is binnengekomen. De mensen die buiten Alphen aan den Rijn wonen googelen een artikelnummer en komen dan ook bij ons uit om iets te bestellen.”

“Op de webshop plaatsen wij ook blogs en nieuwtjes over onder andere nieuwe merken en trends in kindermodeland”.

Zijn er dan ook verschillen in de verkoop? “Nik & Nik doet het online heel goed en Flo ook. Vooral de speciale merken lopen in de webshop goed. Name it doet het bijvoorbeeld niet zo goed in de webshop.”

Speciale activiteiten

“Elk jaar voordat de uitverkoop begint hebben we een VIP-dag. De mensen met een uitnodiging hebben dan voorrang op de uitverkoop. Vorige zomer hadden we een fotoshoot met klanten. We hadden 16 kinderen uitgenodigd en hen op de foto gezet. Soms staat er namelijk op de campagnefoto’s, die je van het merk krijgt, ook een kledingstuk dat je niet hebt ingekocht en dan vragen mensen of je dat item hebt. Nu hebben we zelf de foto’s gemaakt en online gezet. Verder willen we in het najaar een modeshow organiseren zoals we eerder ook al eens gedaan hebben tijdens het kinderboekenevent in het winkelcentrum.”

HIP fashion for kids is te vinden aan de Provinciepassage 27-29 in Alphen aan den Rijn. 

 HIP fashion for kids

Credit foto HIP fashion for kids