TOP

Bestseller kindermode: Wijsneus in Groningen

Voor de rubriek Bestseller interviewt Bengels winkeliers over de gang van zaken in hun winkel. Deze week bellen we met Sannie Mulder van Wijsneus in Groningen: “We kopen in op stijl en niet op merk.”

Sannie Mulder, eigenaar van Wijsneus, verkoopt niet alleen maar kleding in de winkel. “We hebben een mix van speelgoed, boeken, kleding en accessoires. En dat doet het heel goed.”

Goede mix

“De merken die nu goed lopen zijn Molo, Gray Label, Gro Company, Repose en Little Label. Dit komt omdat het een goede mix is. De kleding van deze merken zijn uiteenlopend qua stijl. We wisselen wel vaak van merken. Als we een collectie niet sprekend genoeg vinden slaan we deze over. Ook veranderen we van merken als we ze niet meer leuk vinden.”

“Baggy broeken, salopettes en skinny jeans zijn modellen die het nu erg goed doen. De joggjeans van het merk Imps & Elfs doet het ook erg goed.”

Wat lastig verkoopt kan Sannie niet aangeven. “Het gaat lekker. Onze kracht is de mix. Als we ergens niet meer in geloven dan stoppen we ermee. We hebben nu ook expres minder hoogzomerartikelen ingekocht. De verhouding met zomerartikelen is dit jaar dan ook wat minder dan normaal.”

Geen felle kleuren

Bij Wijsneus hangen geen felle kleuren. “Voor de meisjes hebben we vooral poederkleuren, oudroze en roestbruin. Voor de jongens hebben we blauw en groen, maar niet de felle kleuren. Alleen kobaltblauw, maar verder roestbruin en camel.”

Promotie

Wijsneus doet niet veel aan promotie. “We hebben een webshop, Facebook en Instagram en af en toe sturen we een nieuwsbrief. We organiseren geen speciale activiteiten afgezien van onze speciale klantenavond bij de aftrap van de uitverkoop. Klinkt saai he? Maar de kracht ligt bij de winkel.”

Webshop

De webshop is voor Wijsneus een aanvulling. “Het voordeel is dat het een vooronderzoek is, om te kijken wat we hebben. Maar de winkel is wel ons ding, de webshop is voor ernaast. We hebben vaste klanten bij de webshop maar de mensen weten ons ook te vinden in de stad.”

Sannie ziet geen verschillen in de verkoop van de producten in de winkel en de webshop. “De verkoop loopt gelijk. Je merkt wel dat de verkoop in de webshop minder is geworden sinds merken zelf webshops zijn gestart. Voorheen kwamen mensen bij onze webshop maar nu zie je dat mensen eerst gaan kijken bij de webshop van het merk. Als daar het artikel niet verkrijgbaar is komen ze vaak naar ons.”

Voorkeur voor fysieke winkel

De voorkeur van Sannie ligt bij de fysieke winkel. “Vanwege het contact en het adviseren. Wij kleden de kinderen echt aan. Dit kan niet in een webshop. We hebben in de winkel allerlei verschillende merken en mixen dit. Alles is op elkaar afgestemd. We kopen in op stijl en niet op merk.

Wijsneus is te vinden aan de Vismarkt 26 in Groningen.

Wijsneus 1

[credit Wijsneus]

Foto’s credit Wijsneus