TOP

‘Er zit zoveel meer in Little Indians, dat voel ik gewoon’

Het Nederlandse kinderkledingmerk Little Indians is pijlsnel gegroeid sinds zijn eerste collectie in 2014. Ruim 200 winkels in 22 landen verkopen het. “Er zit nog zoveel meer in, dat voél ik”, vertelt eigenaar Vanessa de Kock-Erasmus in de nieuwste Bengels.

In de nieuwste editie van Bengels vertelt Vanessa de Kock-Erasmus – eigenaar van kindermodelabel Little Indians – openhartig over haar weg naar succes. Want succesvol is het kinderlabel zeker.

Barneys

Vanessa heeft dan ook al de nodige ondernemerservaring. In 2006 zegt ze haar baan als eventmanager bij Ahoy op om Shppr te starten, een conceptstore voor jonge ontwerpers in Rotterdam. In 2010 organiseert ze de lifestylebeurs Swan Market, in 2014 komt daar het 100% Mama Event bij. Dat is het moment dat ze Little Indians lanceert. Inmiddels ligt het kinderkledingmerk in 200 winkels in 22 landen. In 2016 breidt het label uit met een verzorgingslijn en een jeanscollectie. Vanaf dit jaar verkoopt ook het Amerikaanse warenhuis Barneys Little Indians.

Grap

Dat het zo hard zou gaan, had De Kock nooit van tevoren kunnen bedenken. “Ik had niet eens een plan voor dit merk”, vertelt ze. “Het begon eigenlijk als een grap.” In 2010 organiseert ze in opdracht van de gemeente Rotterdam met haar toenmalige compagnon de lifestylemarkt Swan Market. Hier werd de kiem voor Little Indians gelegd. “De markt trok veel jonge stadsmoeders, vrouwen die net als ik andere dingen voor hun kleintje wilden dan wat de massa aanbiedt. Opeens zag ik nieuwe mogelijkheden.”

Negen

Tijdens haar vakantie dat jaar naar Maleisië en Indonesië onderzocht ze de mogelijkheden om daar kleding en schoentjes te laten maken. Eenmaal terug in Nederland ontvangt ze de eerste negen schoentjes en negen broekjes. Little Indians was geboren.

Openhartig

In het interview vertelt ze openhartig over de bewogen periode waarin het merk is ontstaan. En over ondernemen, dat dat niet altijd vanzelf gaat. En ze pinkt een traantje van ontroering weg als ze vertelt hoe het succes van Little Indians haar verwachtingen overstijgt.

Reacties uit de markt

De reacties uit de markt op haar manier van werken en haar merk zijn overwegend positief. “Little Indians is voor ons een mooi instapmerk”, zegt Annika Jansen, eigenaar webshop Orange Mayonnaise. En haar collega-winkelier Marieke Kol, mede-eigenaar van kinderwinkel BonBon on the Block zegt: “Vanessa weet hoe het is om een winkel te hebben, denkt mee en is coulant met omruilen.”

En dit is nog maar een fractie van het hele interview en de reacties. Benieuwd naar het hele artikel? Neem dan een abonnement op Bengels. Hiermee blijf je altijd op de hoogte van het laatste nieuws en de achtergronden uit jouw branche!