TOP

Facebook lanceert nieuwe adverteermogelijkheid voor retailers

Retailers die op Facebook adverteren kunnen straks met één advertentie meerdere producten aan de consument tonen. Dit moet zorgen voor meer clicks naar een webshop.

Sociaal netwerk Facebook lanceert binnenkort een nieuwe adverteermogelijkheid voor retailers. Met de Multiproduct ad hoeven webwinkeliers minder gericht te adverteren, omdat er meerdere producten kunnen worden getoond. Vaak is immers onduidelijk wel product consumenten zal laten doorklikken naar de webshop.

Alles voor de kliks

De Multiproduct ad werd vorige week gepresenteerd tijdens de Internet Retailer Conference and Exhibition in Chicago. Nicolas Franchet, Facebook-executive, vertelde er dat de nieuwe adverteermogelijkheid doet denken aan een selectie producten die in een webshop vaak worden getoond als ‘producten die je misschien ook leuk vindt’. Alles om de consument sneller te laten doorklikken, om zo het rendement van een advertentie te verhogen. Webwinkelier Zulily mocht de Multiproduct ad al testen en verbeterde zijn kosten per aankoop met 18 procent.  De nieuwe adverteermogelijkheid zal over enkele weken beschikbaar zijn voor retailers wereldwijd.

Deze modemerken doen het goed op Facebook

Ben jij retailer en adverteer jij op Facebook? Textilia is benieuwd naar jouw ervaringen! Neem contact met ons op via redactie@textilia.nl of stuur ons een berichtje op Facebook.

Lees ook: Modemerken adverteren met Instagram-video’s