TOP

Hoe gaat het met Duukies Beachsocks?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het’? Ditmaal spreken we met Carlien van Hemert, oprichter en eigenaar van Duukies Beachsocks.

Duukies Beachsocks gaat nu het tweede seizoen in, hoe is de afgelopen periode verlopen?

“Super. Een paar weken geleden won Duukies Beachsocks de BabyStuf Baby Innovation Award 2015 in de categorie Travel & Safety. Tijdens de zomereditie van Kleine Fabriek in 2014 vroegen scouts van de organisatie of we geïnteresseerd waren in deelname. Op 19 februari hoorde ik dat Duukies gewonnen had en mochten we op de Negenmaandenbeurs de prijs in ontvangst nemen.”

Hoe verklaar je het succes van Duukies?

“Ik denk omdat we een praktisch oplossing zijn voor herkenbare problemen bij kinderen. Kindervoeten zijn goed beschermd met Duukies Beachsocks, en in tegenstelling tot waterschoenen kunnen kinderen ermee zwemmen. In de media hebben we veel positieve aandacht gekregen, dat hielp enorm. In Australië kwam bijvoorbeeld een enorme run op de beachsocks na een vermelding op Babyology, een populair online platform voor moeders en zwangeren.”

Zijn er al nieuwe veranderingen doorgevoerd naar aanleiding van het succes?

“De eerste collectie bestond uit vijf designs, dit jaar zijn dat er zes. Ook zijn we uitgebreid qua matenrange; we zijn omhoog gegaan naar de maten 34 en 35. Alles is gewoon wat professioneler, de beachsocks zijn nu bijvoorbeeld UV50 beschermd en hebben een nog beter rubberen antislipzooltje.”

Waar worden Duukies Beachsocks momenteel verkocht?

“Duitsland, Frankrijk, Spanje, België, Engeland, Curacao, Zuid-Afrika, natuurlijk Australië en Hong Kong. Dat heeft echt een vlucht genomen. De vraag is buiten Nederland nog veel groter. Vliegtuigmaatschappij Transavia verkoopt onze producten nu zelfs aan boord, de beachsocks zijn opgenomen in hun magazine.”

Wat zijn je toekomstplannen?

“Momenteel ben ik bezig met de ontwikkeling van iets heel nieuws, ook op het gebied van sokken. Dit product hoop ik in 2016 te kunnen lanceren, voor nu wil ik er nog even niets over kwijt. Verder blijven we de beachsocks vernieuwen. De effen gekleurde basiscollectie blijft hetzelfde, maar de prints veranderen elk jaar. Vanaf maart 2015 zijn de designs Bastie, Lieve, Bink, Keet, Veerle en Wisse te koop.”

Land van herkomst: Nederland

Verkoopinformatie: +31(0)6-14109442

Sinds: 2013

Doelgroep: maat 20 – 35

Prijzen (winkelverkoop): 19,95 euro

Website: www.duukies-beachsocks.com