TOP

Hoe gaat het met Noeser?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het met’? Ditmaal spreken we met Annuska Toebast, eigenaar van Noeser.

Hoe is Noeser ontstaan?

 

“Je hoort vaak dat merken starten omdat ze iets anders willen laten zien. Wat ik wil is een merk dat niet in hokjes denkt. Iets dat de veelzijdigheid van een kindje tot z’n recht laat komen. En dat is Noeser geworden.”

 

 

En, hoe gaat het met Noeser?

 

“Echt heel goed, Noeser is mede ontstaan uit passie voor babykleding, ik heb zelf vier kindjes. Inmiddels hebben we meer dan 180 verkooppunten in meer dan 15 landen, en dat in twee jaar tijd.”

 

 

Hoe komt het dat jullie zo goed presteren?

 

“We zijn best bewust bezig geweest vanaf begin. Zo zijn we gestart met klantenpanels en heb ik een test & learn-mentaliteit. We vroegen steeds aan panels; wat vinden jullie van de design en de pasvormen? Op basis daarvan zijn een aantal aanpassingen doorgevoerd. Bovendien besteden we heel veel aandacht aan zaken als marketingmaterialen voor onze klanten. Dat werkt volgens mij mee in ons succes.”

 

 

Waar staan jullie voor?

 

“Kindermerken zijn vaak of urban, of basic of klassiek. Zelf shop ik ook niet in hokjes. Noeser is groter dan hokjes. Een kind is veelzijdig, we vinden het daarom leuk om een veelziijdig merk neer te zetten waarmee je kunt mixen en matchen. Onze slogan is: be nutty, be nice. Dat proberen we overal in terug te laten komen.”

 

 

Wat zijn de bestverkochte items?

 

“Afgelopen collectie hebben we veel sets verkocht. Een bestseller was bijvoorbeeld de combinatie gebreide werkjes samen met prints of een shirt in jersey. Zo heb je een kwalitatief mooie combi die heel comfortabel is.”

 

 

Wat kunnen we de komende tijd nog verwachten?

 

“Qua collectie uitbreidingen, zoals bijzondere basics. Nu hebben we Duitsland als focusgebied om stappen te maken qua verkooppunten. We willen bewust en behapbaar groeien en niet te grote sprongen maken. Ook willen we bestaande klanten goed blijven behandelen. We doen alles met aandacht en zorgen dat niets ten koste gaat van onze ambities.”

 

 

Facts & figures

 

Land van herkomst: Nederland

 

Sinds: 2013

 

Doelgroep: Baby’s maatvoering 50-65 tot 86-92, vanaf herfst/winter 2016 tot maat 110-116.

 

Prijzen: middensegment

 

nOeser promo2

 

nOeser promo1