TOP

Jubilerend Kidzroom: ‘We zijn constant op zoek naar vernieuwing’

Kindertassenmerk Kidzroom bestaat dit jaar tien jaar. Het label maakt verzorgingstassen en rugzakjes voor kinderen tussen de 0 en 5 jaar. Maar er komt meer aan. “We gaan jullie verrassen met bijpassende accessoires.”

Kort over Kidzroom: waar is het begonnen?

Kim Quaedvlieg, marketing manager: “Kidzroom is tien jaar geleden gestart. Het is één van de eigen labels van Vadobag, expert op het gebied van ontwerp en productie van tassen. Het is ontstaan vanuit het idee om must-have verzorgingstassen en kinderrugzakjes te ontwerpen, zonder kwaliteit en functionaliteit uit het oog te verliezen. We richten ons op (aanstaande) ouders van kinderen van 0 tot 5 jaar.”

Kidzroom 2

Wat is de kracht van Kidzroom?

“Kidzroom heeft veel ervaring met het ontwikkelen en produceren van verzorgingstassen voor de modebewuste ouders en hun kids. De overstap van verzorgingstas naar een rugzakje voor peuters en kleuters heel eenvoudig, omdat de stijlen  bij elkaar passen. Daarbij bieden we goede marges en  een betaalbare prijs.  De collecties zijn uit voorraad leverbaar.”

Waar wordt Kidzroom verkocht?

“Kidzroom ligt in diverse kinderkleding-, lifestylewinkels en gespecialiseerde lederwarenzaken in de Benelux  en heeft een ware vlucht genomen in Scandinavië. Momenteel hebben we meer dan 600 verkooppunten en daar komen dagelijks verkooppunten bij.”

 

Kidzroom 4

Kidzroom staat op de eerste editie van Playtime Berlin op 5 en 6 juli, waarom die beurs?

“Wij laten ons graag verrassen en inspireren, we zijn constant op zoek naar vernieuwing.  Deze beurs sluit wat dat betreft naadloos aan op onze visie en strategie. Daarnaast staan we ook op de vertrouwde Market by Kleine Fabriek, Kind & Jugend in Keulen en de tassen- lederwarenbeurs I.L.M. in Offenbach.”

Kidzroom 3

Wat zijn de toekomstplannen?

“We willen blijven uitbreiden in verkooppunten, maar ook in de collectie. Daar wordt aan gewerkt door ons team: vier personen op styling en productmanagement. Voor inspiratie bezoeken we beurzen, maar ook tijdens stedentrips, in het dagelijks leven en op Pinterest en Instagram doen zij ideeën op. De ‘trend’-antennes van een stylist staan altijd aan. We gaan jullie verrassen met bijzondere modellen verzorgingstassen en andere aanvullende accessoires!”

Kidzroom 5