TOP

Bestseller Bengels: Uk en Puk jeugdmode in Spanbroek

Voor de rubriek Bestseller interviewt Bengels winkeliers over de gang van zaken in hun winkel. Deze week bellen we Erna van Hees van Uk en Puk jeugdmode in Spanbroek. “We merken aan het koopgedrag van klanten dat we weer wat uit de crisis komen in Nederland.”

Erna en Frans van Hees openden in 2000 Uk en Puk jeugdmode in Spanbroek. Hun doelstelling: goed betaalbare kwalitatieve kinderkleding verkopen. In 2013 groeide de winkel uit zijn voegen en opende er een nieuwe winkel in Nieuwe Niedorp. Daarnaast verzorgen Erna en Frans ook de webshop van hun kinderkledingwinkel.

Joggjeans

Het bestverkochte artikel bij Uk en Puk kan bijna geen verassing meer zijn; wederom is de joggjeans de ultieme bestseller. Erna van Hees, eigenaresse van Uk en Puk: “Er is echt een trend van stoere artikelen momenteel. Joggjeans vallen daar onder, maar bijvoorbeeld ook skaterrokjes voor meiden.”

Tule rokken

Naast de joggjeans doen ook de slimfit spijkerbroekjes van Name It het erg goed. Erna: “De pasvorm is perfect. Het zijn gewoon leuke broeken voor een mooie prijs. Bij de meiden zie je dat de tule rokken van Name It aardig verkopen. Tuniekjes blijven het daarnaast ook altijd prima doen.”

Weer

Volgens Erna kan het weer de verkopen in je kinderkledingwinkel maken of breken: “Het weer heeft zo veel invloed op de verkoop. Als het koud is verkoop je meer truien en vesten, als het warmer is T-shirts en jurkjes. Het winterseizoen doet het eigenlijk altijd wel goed, maar de zomer is ook nooit slecht. Het zomerseizoen is gewoonweg een stuk korter.”

Crisis verdwijnt

Erna merkt dat de crisis steeds meer verdwijnt in Nederland: “We zien dat men toch weer wat meer gaat kopen. Onze winkel zit in het laag-midden segment, dure kleding werkt gewoonweg niet. We willen graag kwalitatieve kleding verkopen voor een betaalbare prijs.”

Webshop

Naast de twee winkels in Spanbroek en Nieuwe Niedorp hebben Erna en Frans ook een webshop. Erna vertelt: “De webwinkel is ook een beetje de etalage van je winkel. Ouders kijken eerst op de webshop wat er allemaal op dat moment verkrijgbaar is en gaan dan kijken en passen in de winkel. Je merkt dat de klant toch nog komt voor het passen.”