TOP

Dit zijn de grootste online kindermoderetailers van 2016

Bol.com is qua online omzet in 2015 het grootste e-commerce bedrijf in ons land. Dat blijkt uit de negende editie van de de Twinkle100. Daarnaast staat een aantal online kinderkledingbedrijven in die top-100, zoals Kleertjes.com en de Kinderkleding Group.

Bol.com is de grootste online retailer die ook kindermode verkoopt in de Twinkle100 2016. Begin 2016 werd er kinderkleding aan het assortiment toegevoegd.

De Twinkle100 brengt de grootste online retailers in kaart. Dit jaar is de lijst uitgebreid met een top-200. De bedrijven zijn gerangschikt op hun online omzet in 2015.

 

Tweede plek

 

De tweede plek is voor Wehkamp (€540 miljoen), de derde plaats voor Zalando (€510 miljoen). In de lijst Twinkle100 komen meer modebedrijven voor die tevens kinderkleding verkopen: H&M (8e plaats, €160 miljoen), de Bijenkorf (12e plaats, €110 miljoen), Hema (14e plaats, €90 miljoen) en Zara (32e plaats, €40 miljoen). 

 

Op plek 66 staat met een online omzet van €15.900.000 Varova, bekend van Tumble ’N Dry en Sissy Boy, gevolgd door Kleertjes.com op de 67ste plek met een omzet van €15.250.000. De Kinderkleding Groep prijkt op plek 82 met een online omzet over 2015 van €13.000.000.

 

Winkelketens C&A (€13,5 miljoen) en Esprit (€15 miljoen) staan op respectievelijk de 78ste en 68ste plek in deze ranglijst. 

 

Top-200

 

In de tweede ranglijst, de top-101 tot en met 200, is WE Fashion de eerste kledingretailer met kindermode in het assortiment die we tegenkomen. Het modebedrijf bezet met een online omzet van €8 miljoen plaats 115. Daarna volgen Orangebag.nl (125, €7,2 miljoen), Mcgregor Fashion Group (126, €7 miljoen), Kixx Online (126, €7 miljoen) en Yoox (146, €5,5 miljoen).

 

Laatste 50 

 

Bij de laatste 50 zitten Prénatal (155, €5 miljoen), Shoeby (171, €4,1 miljoen), Babypark (174, €4 miljoen), CoolCat (174, €4 miljoen), Gap (174, €4 miljoen) en Kids Industry (189, €3,8 miljoen).

 

Internationale spelers 

 

In de lijst is een aantal internationale spelers te zien. Dat heeft ermee te maken dat Twinkle voor deze negende editie voor het eerst ook buitenlandse bedrijven heeft aangeschreven, omdat internationalisering oprukt in de e-commerce. Om een goed beeld te krijgen van spelers die ertoe doen op de Nederlandse markt, zijn in deze ranglijst ook de omzetten van die buitenlandse spelers vermeld, ook als ze geen Nederlandse bv hebben.

 

Social media

 

Lees meer over de Twinkle100 op Textilia.nl. Hier lees je ook hoe de modebedrijven scoren op social media en hoe belangrijk webcontent is voor de online modebranche.