TOP

Hoe gaat het met A Little Lovely Company?

Regelmatig neemt Bengels een merk in het kindersegment onder de loep met de vraag ‘hoe gaat het’? Ditmaal spreken we met Judith de Ruijter, mede-oprichtster en mede-eigenaar van A Little Lovely Company.

Hoe en wanneer is A Little Lovely Company ontstaan?

“Het bedrijf is door mij en Nikki Hateley eind 2014 opgericht vanuit een behoefte om voor onszelf te ontwerpen en te werken én hopelijk meer tijd te kunnen doorbrengen met ons gezin. We werkten destijds fulltime in dienstverband.”

 

Hoe is het bedrijf inmiddels gegroeid

“Het meer tijd voor het gezin creëren is niet helemaal gelukt, maar de rest is meer dan geslaagd. In ons tweejarig bestaan zijn we gegroeid naar meer dan 65 personeelsleden. Naast onze wholesale openen we eind september onze eerste twee fysieke eigen winkels inclusief tearoom. We leveren ondertussen aan meer dan 2700 winkels wereldwijd. Twee keer per jaar ontwerpen we een grotere nieuwe collectie van woonaccessoires, daarnaast verschijnen er tussendoor ook kleine aanvullingen met leuke verrassingen.”

 

Wat is de kracht van het merk?

“We ontwerpen alles zelf, van de producten, tot de verpakkingen en alles wat erbij komt kijken. Doordat we alles inhouse produceren, kunnen we snel schakelen, trends oppikken en daarop inhaken. De prijzen houden we bewust in het middensegment, waardoor we een grote doelgroep hebben. Ook zijn alle artikelen fotogeniek: veel kleurtjes en lieve details, waardoor de marketing voor ons via social media haast als vanzelf verloopt.”

 

Wat kun je over de nieuwste collectie vertellen?

“Onze lampjes zijn echt een gat in de markt, we kunnen wel zeggen dat we hierin echt wereldwijd toonaangevend zijn geworden. Daarnaast zijn wij aan het uitbreiden op een breder vlak wat betreft woonaccessoires, maar daar kan ik nog niet te veel over uitweiden. We worden ondertussen al veel gekopieerd, daarom zijn we wat voorzichtiger geworden.”

 

Wat zijn de bestsellers van het afgelopen seizoen?

“Dat zijn zonder twijfel onze lightboxen en alle lampjes, wij waren hiermee het eerste en hebben duidelijk een trend gezet.”

 

Wat zijn de toekomstplannen?

“We hopen lekker door te groeien, maar wel iets gestager. De enorme groei is super uiteraard, maar de afgelopen anderhalf jaar was ook een rollercoaster. We zien onze collectie een stuk breder worden wat betreft doelgroep. We verwachten ook veel van onze eerste twee winkels. Er staan zeker meer winkels in Nederland en daarbuiten op de planning.”

 

Waar kan de retailer het assortiment bekijken?

“Twee keer per jaar staan we op de beurzen Maison&Object en Top Drawer. Daarnaast kan onze volledige collectie online gevonden en besteld worden en in onze eigen winkels uiteraard. Resellers van ons zijn ook daar meer dan welkom en we bieden ze, mits ze het even aankondigen, een lekkere koffie met lovely treat aan.”

 

A Little Lovely Company 2

 

A Little Lovely Company 1